top of page

SALGSBETINGELSER OG VILKÅR

Her kan du gjøre deg kjent med salgsbetingelsene til selgeren All Idrett AS (heretter "Selger") som gjelder når du som forbruker (heretter “Kjøper”) handler i nettbutikken www.4KAAD.no(heretter "Nettbutikken").  

Nettbutikken selger produkter under varemerket 4KAAD.  4KAAD er et internasjonalt varemerke representert av Selger ved All Idrett AS, Org. Nr. 932 453 355, Kyrkjebønsvegen 125, 3560 Hemsedal.

01 - Bruk

Disse salgsbetingelsene gjelder alltid når du som forbruker handler i Nettbutikken.

Salgsbetingelsene sammen med ordrebekreftelsen utgjør hele kontraktsgrunnlaget for kjøpet ditt.

Hele avtalen og annen informasjon på Nettbutikken er kun tilgjengelig på norsk. Du må være over 18 år for å kunne handle i Nettbutikken.

Merk at Selger via Nettbutikken kun selger til forbrukere med leveringsadresse i fastlands-Norge og Svalbard. 

Hvis du ønsker å kjøpe for videresalg, må du ta kontakt med oss på post (@) 4kaad.no.  Når du bestiller varer i Nettbutikken, bekrefter du at du ikke kjøper varer for videresalg.

02 - Handle i nettbutikken

Her har vi beskrevet kjøpsprosessen slik at du alltid kan føle deg trygg når du handler på nett:

1.  Orienter deg om produktene

2.  Velg ønsket produkt

3.  Legg i handlekurv

4.  Velg betalingsmåte

5.  Eventuell registrering av kundeprofil

6.  Kontroll av bestillingen

7.  Bekreft din bestilling og aksept av salgsvilkårene

8.  Motta ordrebekreftelse

 

03 - Din bestilling

Vær oppmerksom på at innsendingen av bestillingen ikke er en juridisk bindende avtale. En bindende avtale er kun inngått mellom deg og Selger når du har mottatt en eller flere bindende ordrebekreftelser fra oss.

Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren ved å sende en ordrebekreftelse til deg på e-postadressen du har oppgitt. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordrebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen.


Avvik mellom din bestilling og ordrebekreftelsen anses som et nytt tilbud fra oss, som du kan akseptere eller takke nei til. Dersom du har bestilt mer enn ett produkt, kan det hende at du får produktene i separate forsendelser.

Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen. Videre tas det forbehold om kansellering av ordrer beregnet for videresalg.

Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra Selger sin side, i annonser o.l. og/eller i Nettbutikken som er større enn 15% av normal utsalgspris, kan Selger ensidig endre, slette eller avvise ordre. Dette gjelder selv om Kjøper har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Vi tar også forbehold om retten til å annullere din bestilling, samt å ikke opprettholde våre kundegarantier som følge av force majeure. Dette foreligger dersom det ikke er mulig å oppfylle avtalevilkårene. Dette kan skyldes ekstraordinære omstendigheter og hendelser som Selger ikke har kunnet forutse, slik som krig, naturkatastrofer, brann, streik og pandemi.

Vi har mulighet til å gjøre endringer frem til varen sendes fra vårt lager. Dersom varen er sendt fra vårt lager må du benytte angreretten din.

04 - Betaling

Når du handler i Nettbutikken er det Selger som håndterer betalingen. Ved eventuelle spørsmål om betaling kan du kontakte Selger på post( @ )4kaad.no.

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Ordreoversikten vil inkludere alle øvrige utgifter forbundet med varen, slik som porto, frakt, emballasje m.m.

Som betalingsmiddel kan du velge blant de betalingsmetoder Selger tilbyr i kjøpsprosessen. Når Selger har mottatt din bestilling, foretas en reservasjon på ditt betalingsmiddel for å sikre at det finnes tilstrekkelig midler til å dekke kjøpesummen og fullføre transaksjonen. Hvis reservasjon ikke kan foretas, vil Selger forbeholde seg retten til å kansellere bestillingen. Du vil motta informasjon om slik eventuell kansellering.

Hvis du bruker betalingskort eller VIPPS som betalingsmetode, blir du belastet når vi bekrefter din ordre og levering er iverksatt hos oss. Dette gjelder også ved forhåndsbestilling av produkter som blir tilgjengelig fram i tid eller har en ubekreftet leveringsdato.

Om du velger fakturabetaling vil denne sendes pr. e-post fra Klarna, samtidig som Selger sender bestillingen din.  Du finner mer info om fakturabetaling og vilkår på Klarna sine nettsider.   

 

05 - Levering

Alle varer som selges via av vår nettbutikk sendes ut til våre kunder fra vårt lager lokalisert i Norge. Vi selger ikke varer som ikke er lagerført i Norge.

 

Vi bruker Bring som befrakter, alternativ Posten dersom varen ikke er større enn at den kan legges i en postkasse.  

 

Bring frakter varene til nærmeste utleveringssted i forhold til den leveringsadressen som Kjøper har oppgitt i sin bestilling.

 

Vår ordrebehandlingstid er for tiden 1-2 virkedager. Det vil si tiden det tar fra vi har mottatt ordren din, til den er ferdig pakket og klar for henting av Bring. Periodevis kan det oppstå ekstra stor ordreinngang, og vi vil trenge en virkedag ekstra. 

 

Så snart vi har registrert forsendelsen hos Bring, vi du motta et sporingsnummer i en separat e-post. 

 

Når Bring har hentet pakkene hos oss, vil de bruke 1-3 virkedager på å få pakken frem til midt-, sør-, vest- og østlandet. Bor du langt nord må du beregne 3-7 virkedager. 

Lengre leveringstid kan forekomme avhengig av sesong og arbeidsmengde hos Bring, men skal ikke være lengre enn 30 dager.

 

Kjøper er ansvarlig for at korrekt adresse og mobilnummer blir oppgitt ved bestilling. Uavhentede pakker blir returnert. Selger forbeholder seg retten til å fakturere kostnader for returfrakt med kr 250,-.

 

Bestiller du varer som vi er gått tom for og vi ikke kan skaffe dem i løpet av kort tid vil du få beskjed pr. telefon eller mail. Er det noe som haster for deg, så gi oss en melding om det når du gjør din bestilling, så skal vi prøve og hjelpe deg.

 

Levering er skjedd når Kjøper, eventuelt Kjøpers representant, har overtatt varen.  

06 - Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på Kjøper når Kjøper, eller Kjøpers representant, har fått varene levert i tråd med punkt 5.

 

07 - Angrerett

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten gjelder for varer og for enkelte tjenester (se unntak i siste avsnitt). Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir Selger av leveransen melding om dette (angrefrist). Varen må sendes til oss senest 14 dager fra den dagen melding om bruk av angreretten ble gitt.

Ta kontakt og informer om at du ønsker å benytte angreretten. Vi kan kontaktes på post( @ )4kaad.no eller via kontaktskjema som du finner her.

Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i sendingsbekreftelsen eller ved levering av produktene, utløper angrefristen 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige angrefristen. Dersom du mottar angrerettskjema innen disse 12 månedene, utløper angrefristen 14 dager etter den dagen du mottok angrerettskjemaet.

For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være tilbakelevert til Selger av produktet i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den. Dersom du bruker eller undersøker varen(e) på en måte som går utover hva som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon og dette medfører at varen reduseres i verdi, kan Selger trekke fra et beløp tilsvarende verdireduksjonen i kjøpesummen som skal tilbakebetales.

Alle produkter skal leveres tilbake til Selger innen rimelig tid ved bruk av angreretten. 


Kjøper har risikoen for transporten av varen tilbake til Selger.

Selger er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt, inkludert porto for forsendelsen, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr, etc. Dette gjelder kun når hele kjøpet returneres. Hvis du uttrykkelig har valgt en spesiell frakt utover hva som er nødvendig for å frakte varen, skal dette betales av deg.

Tilbakebetaling skal finne sted innen 14 dager etter at Selger har mottatt angremeldingen, men likevel ikke før 2 dager etter at Selger har mottatt returen fra deg, eller dokumentasjon fra deg for at du har sendt returen tilbake til Selger. 


Produktet sendes tilbake til Selger i originalemballasjen, sammen med utfylt angrerettskjema. Returen skal gjøres til Selger i samsvar med gjeldende vilkår. 

Tilbakebetalingen av kjøpesummen skjer ved samme betalingsmiddel som du benyttet ved bestilling, om ikke annet er avtalt eller det finnes hinder for tilbakebetaling ved benyttet betalingsmetode.

Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, kommer frem av angrerettskjemaet.

Angreretten gjelder ikke når det ellers følger av loven. 

Angrerettskjema kan lastes ned her (åpnes i nytt vindu).

Varen(e) returneres til:

O-Sport Berntsen,

Mørkvedvegen 4,

2388 Brummundal

Lager og forsendelser er betjent av vår partner O-Sport Berntsen.


08 - Reklamasjon

Etter at du har mottatt produktene, anbefaler vi at du så snart som mulig undersøker om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transport, eller om produktene ellers har feil eller mangler.

Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Selger kan kreve å få reparere varen hvis det er umulig å skaffe en ny, for eksempel hvis varen ikke lenger blir produsert, eller at det medfører en urimelig kostnad. Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Dette må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Du har likevel alltid minst to måneders reklamasjonsfrist. Vi anbefaler av bevishensyn at reklamasjonen sendes oss skriftlig.

Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år. 

09 - Personvern

Selger sin Personvernerklæring kan leses her.

10 - Tvister

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor. Parter i saken er oss som Selger og deg som Kunde. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor.

11 - Opplysning om klagemuligheter

Hvis du vil klage over en vare eller tjeneste kjøpt hos oss, kan du inngi en klage til:


Forbrukerrådet
Fred Olsens gate 1
0152 Oslo

Du kan også klage til Forbrukerrådet via www.forbrukerradet.no

12 - Endring av vilkår

Skulle vi endre våre vilkår, samtykker og retningslinjer, og dette har en betydelig innvirkning på deg og dine kjøpte produkter, vil vi informere deg via e-post. Du kan alltid se gjeldende vilkår på nettstedet vårt.

Sist oppdatert 5/2-24

bottom of page